خدا یکی است


پاسخ استاد پناهیان به برخی سوالات سحر وجادو


حجت الاسلام علیرضا پناهیان:

بر اساس روایات، بعید نیست که شیاطین جن و انس به بعضی‌ها خبرهایی بدهند که فلان اتفاق خواهد افتاد و آن اتفاق هم بیفتد. بعد هم این اطلاع را لطف خدا به خود تلقی نمایند تا اعتمادها را جلب کنند و دیگران را گمراه کنند.

  * سحر و جادو یکی از بدیل‌ها و نظیر‌های ایمان به غیب است 

• این روزها به دلائلی مسأله «سحر» و «اطلاع از غیب به طرق غیرمعمول» یکی از پرسش‌هایی است که ذهن جوان‌ها را به خود مشغول کرده است. می‌پرسند آیا امکان دارد؟ آیا مجاز است؟

 • مقدمتاً عرض کنم: ایمان طبیعتاً به انسان قدرت می‌دهد؛ قدرتی که پاک است و انسان به آن نیاز دارد. امور دیگری هم هستند که هرکدام به نوب خود به انسان قدرت می‌دهند هرچند ضعیف‌تر و بعضاً ناسالم، و معمولا خیلی‌ها آن‌ها را بدیل ایمان قرار می‌دهند؛ مانند علم، ثروت، اعتبار اجتماعی و...

 • اگر کسی به قدرتی برسد، به تدریج ممکن است با اتکاء به آن، خودش را از «ایمان به خداوند» مستغنی بداند. اساساً اتکاء به هرچیزی غیر از خدا موجب می‌شود خدا او را به همان چیز واگذار کند، تا غیر قابل اتکا بودن آن، بر فرد ثابت شود. امیرالمؤمنین علی(ع) هرگونه «اتکا به خود» را از دام‌های شیطان می‌داند. (غررالحکم/2678)

 • یکی از بدیل‌های ایمان، «قدرت سحر و جادو» و قدرت‌هایی هستند که واقعیت دارند، ولی مُجاز نیستند و از نظر دین ما به شدت منکوب شده‌اند. سحر و جادو، دست‌یابی به نوعی علم و توانایی است که جای ایمان به خدا را در دل انسان می‌گیرد. اگرچه ممکن است به ظاهر گره‌هایی را از زندگیِ فردی و اجتماعیِ ما باز کند، ولی در نهایت انسان را به زمین می‌زند.

...
ادامه مطلب

نویسنده : پروانه علوی ساعت ۳:٥٧ ‎ب.ظ :: ۱۳٩٠/٥/۳٠
    پيام هاي ديگران()   لینک


نامه ای از حضرت امیرالمومنین علی علیه السلام& Hadith de l'Imam Ali a.s

ای فرزند! خود را در آن چه میان تو و دیگران است، ترازویی پندار. پس برای دیگران دوست
بدار آن چه برای خود دوست می داری، و برای دیگران مخواه آن چه برای خود نمی
خواهی و به کس ستم مکن، همان گونه که نخواهی که بر تو ستم کنند! به دیگران
نیکی کن، همان گونه که خواهی که به تو نیکی کنند. آن چه از دیگران زشت می داری،
از خود نیز زشت بدار. آن چه از مردم به تو می رسد و خوشنودت می سازد، سزاوار
است که از تو نیز به مردم، همان رسد!
Ô, mon enfant...! Imagine-toi comme une balance pour ce qui existe entre les
gens et toi-même; par conséquent, tu dois vouloir pour les autres, tout ce que tu
voudrais pour toi-même, et ne désire point pour les autres, ce que tu ne voudrais
point pour toi-même! [De même], ne commets aucune injustice envers une autre
personne, tout comme tu ne voudrais point que quelqu'un te fasse des injustices
Sois bienveillant envers les autres, tout comme tu voudrais que les autres soient
bienveillants envers toi. Tout ce qui t'apparaît disgrâcieux et indigne de la part
des autres doit l'être aussi pour toi-même. Et tout ce qui te parvient de bon, de la
part des autres et qui te rend heureux, tu dois le faire pour les autres, et leur
faire parvenir tout ce qui est bon de ta part et les rendre heureux
...

نویسنده : پروانه علوی ساعت ۱٠:٢٠ ‎ق.ظ :: ۱۳٩٠/٥/۳٠
    پيام هاي ديگران()   لینک


امام علی علیه السلام

 

متن سخنرانی حجت الاسلام پناهیان

کسی نمی‌گوید در این زمینه طالبانی عمل کنید، طالبانی عمل کردن صحیح نیست. ولی بعضی‌ها حتی جرأت نصیحت کردن را هم ندارند. آیا اینکه در قبال این موضوع ساکت هستند به خاطر این نیست که می‌ترسند بر علیه آنها موجی بپا خیزد؟ آن وقت اینها علوی هستند؟! ببینید علی(ع) طوری بی‌پروا عمل کرد که وقتی در خانه‌اش را آتش زدند یک نفر در مدینه از او دفاع نکرد. انتخاب غربت، مرد می‌خواهد. انتخاب مظلومیت، مرد می‌خواهد.
حجت الاسلام و المسلمین پناهیان در روز ولادت مولی الموحدین امیرالمؤمنین(ع) با حضور در مهدیه امام حسن مجتبی طی سخنانی پیرامون ارزش گوهر محبت علی(ع) و همچنین بیان برخی از ویژگی‌های حضرت گفت: یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های علی(ع) این بود که در عرصۀ سیاست آن‌چنان با صداقت و صلابت از حق جانب‌داری می‌کرد که به هیچ وجه از سرزنشِ سرزنش کنندگان نمی‌ترسید و به فکر آیندۀ خودش نبود. هر سیاست‌مداری که به فکر آیندۀ خودش، باند خودش و گروه خودش باشد از علی(ع) فاصله گرفته است.
پناهیان با اشاره به اگر می‌خواهید محبت به امیرالمؤمنین(ع) در وجودتان موج بزند اولا باید به عرصۀ سیاست وارد شوید و ثانیا باید در عرصۀ سیاست از حق دفاع کنید؛ «وَلَو بَلَغَ ما بَلَغ» یعنی حتی اگر همۀ عالم ما را مسخره کردند و ما را تنها گذاشتند و تمام رفقایمان را از دست دادیم، پای حق بایستیم. نگران این نباشیم که رفاقت‌هایمان از بین برود. اگر علی(ع) با این کار رفیق ما شود، چه باک از ملامت‌ها!
از مهم‌ترین ویژگی‌های علی(ع) این بود که در عرصۀ سیاست و دفاع از حق به فکر آیندۀ خودش نبود و از سرزنش کسی نمی‌ترسید
• یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های علی(ع) این بود که در عرصۀ سیاست آن‌چنان با صداقت و صلابت از حق جانب‌داری می‌کرد که به هیچ وجه از سرزنشِ سرزنش کنندگان نمی‌ترسید و به فکر آیندۀ خودش نبود. «فَسَوْفَ یَأْتِی اللَّهُ بِقَوْمٍ یُحِبُّهُمْ وَ یُحِبُّونَهُ أَذِلَّةٍ عَلَى الْمُؤْمِنینَ أَعِزَّةٍ عَلَى الْکافِرینَ یُجاهِدُونَ فی‏ سَبیلِ اللَّهِ وَ لا یَخافُونَ لَوْمَةَ لائِم؛ به زودى خدا قومى را که بسیار دوست دارد و آنها نیز خدا را دوست دارند و نسبت به مؤمنان سرافکنده و فروتن و به کافران سرافراز و مقتدرند (به نصرت اسلام) برانگیزد که در راه خدا جهاد کنند و (در راه دین) از نکوهش و ملامت احدى باک ندارند»(مائده/۵۴)
• حتی می‌توان گفت این مهم‌ترین ویژگی علی(ع) بود که عامل مظلومیت حضرت شد. اگر علی(ع) تمام عمر به معرفت و کار علمی می‌پرداخت آیا این قدر دشمن پیدا می‌کرد؟ اگر تمام عمر به عبادت و صدقه دادن می‌پرداخت آیا اینقدر دشمن پیدا می‌کرد؟
• علی(ع) در عرصۀ سیاست چه کرد که اینقدر دشمن پیدا کرد؟ آن‌وقت ما در گوشه‌ای با یکدیگر گفتگو می‌کنیم ولی به محض اینکه حرف ناروایی می‌شنویم، برای اینکه دوستانمان را از دست ندهیم و رفاقتمان به هم نخورد به راحتی از موضعِ برحق خود کوتاه می‌آییم و از کنار آن می‌گذریم. در حالی‌که حتی اگر دوستانمان هم حرف ناحق می‌زنند باید علی‌وار عمل کنیم و بگوییم: حرف تو اشتباه و خارج از انصاف است.
• اگر می‌خواهید محبت به امیرالمؤمنین(ع) در وجودتان موج بزند اولا باید به عرصۀ سیاست وارد شوید و ثانیا باید در عرصۀ سیاست از حق دفاع کنید؛ «وَلَو بَلَغَ ما بَلَغ» یعنی حتی اگر همۀ عالم ما را مسخره کردند و ما را تنها گذاشتند و تمام رفقایمان را از دست دادیم، پای حق بایستیم. نگران این نباشیم که رفاقت‌هایمان از بین برود. اگر علی(ع) با این کار رفیق ما شود، چه باک از ملامت‌ها!
• وقتی علی(ع) خود به عنوان شیعه و پیرو پیغمبر اکرم و سرباز پیامبر(ص) شمشیر می‌زد آنقدر بی‌ملاحظه از پیامبر(ص) دفاع کرد که دیگر رفیقی برای دوران بعد از پیامبر(ص) برای خودش باقی نگذاشت.
• هر سیاست‌مداری که به فکر آیندۀ خودش، باند خودش و گروه خودش باشد از علی(ع) فاصله گرفته است. تو به آینده چه‌کار داری؟ وظیفۀ امروزت را انجام بده!
• علی(ع) یک‌ذره به فکر آینده نبود. برای حفظ آیندۀ خود ذره‌ای جلوی کسی کوتاه نیامد و هیچ به فکر هم‌پیمان درست کردن برای آیندۀ خود و دوران پس از پیامبر(ص) نبود. به فکر این نبود که حداقل عده‌ای را دور خودش نگه دارد تا بعد از پیامبر(ص) از او دفاع کنند. علی(ع) را ابوالعجائب خوانده‌اند و شاید عجیب‌ترین امر در حیات اجتماعی حضرت این باشد که با اینکه وصایت و خلافت حق او بود، به خاطر خدا قدمی برای تثبیت آن قبل از رسیدن موعد آن بر نداشت.
• باید مردانه مرید علی(ع) باشیم. به خدا قسم اگر مسئولی، یک کلمه به گونه‌ای بگوید برای اینکه در آینده رأی بیاورد و یا افراد باند او رأی بیاورند، از علی(ع) دور شده است. اگر کسی از مسئولین بخواهد به فکر آیندۀ خودش باشد و برای دوام حضور خودش در قدرت کاری خارج از وظیفۀ خود انجام دهد یا برای اینکه محبوبیت مردمی خود را از دست ندهد یا محبوبیت مردم را کسب کند در مسئولیت خود کوتاهی کند، به خدا قسم از علی(ع) دور شده است و علی(ع) او را نمی‌پسندد.
• متاسفانه مردم‌داری بد معنا شده است. اینکه به خاطر مردم‌داری پا روی حق بگذاریم و یا به مردم‌فریبی بپردازیم، صحیح نیست. این رویۀ غلطی است که بعضی افراد وقتی در منصب‌ها قرار می‌گیرند، حالا چه انتخابی باشند و چه انتصابی، بخشی از انرژی خود را صرف باقی ماندن در قدرت می‌کنند و در این مسیر حق و ناحق کرده و باند بازی می‌کنند.

• نگویید: «اگر علی‌وار عمل کنیم، دیگران از اطراف ما پراکنده می‌شوند!» بگذار پراکنده شوند. حق را بگو و بر اساس حق عمل کن؛ درست بگو و کار خودت را هم درست انجام بده و به بقیه‌اش کاری نداشته باش و به خدا واگذار کن. اگر یک طلبه یا سخنرانی پیش خود بگوید: «گرچه الان باید این حرف را گفت، ولی اگر این حرف را بزنم پس فردا ممکن است مردم دیگر پای سخن من ننشینند.» یقیناً امیرالمؤمنین(ع) او را به زباله‌دانیِ تاریخ خواهد انداخت. مسئولین مملکتی که طبیعتاً مسئولیتشان در این زمینه بیشتر است.
آیا کوتاهی و سکوت مسئولین در موضوع بی‌حجابی به‌خاطر ترس از آیندۀ خودشان نیست؟
• به عنوان مثال عرض می‌کنم: تمام مسئولین مملکت ما این موضوع را می‌دانند، بی‌حجابی ناامنی می‌آورد. بی‌حجابی هزینه‌های زندگی را بالا می برد. بی‌بندوباری فساد و مشکلات فراوان اقتصادی و اجتماعی به همراه خواهد آورد. بی‌حجابی یک مسألۀ ارزشی و شخصی نیست. همۀ مسئولین می‌دانند عوارض بی‌حجابی از مشکلی مانند ترافیک بالاتر است و برای کشور بیشتر هزینه می‌آورد. اگر موضوع ترافیک بد اداره شود، زمان مردم تلف می‌شود، بنزین از دست می‌رود وعمرها هدر می‌روند، اما اگر بی‌حجابی و بی‌بندوباری رواج پیدا کند روح‌ها صدمه می‌خورند و انرژی‌ها صرف معاصی خواهد شد.همه این را می‌دانند. ولی نمی‌آیند صریحاً در این زمینه اقدامی حداقلی کنند.
• کسی نمی‌گوید در این زمینه طالبانی عمل کنید، طالبانی عمل کردن صحیح نیست. ولی بعضی‌ها حتی جرأت نصیحت کردن را هم ندارند. آیا اینکه در قبال این موضوع ساکت هستند به خاطر این نیست که می‌ترسند بر علیه آنها موجی بپا خیزد؟ آن وقت اینها علوی هستند؟! ببینید علی(ع) طوری بی‌پروا عمل کرد که وقتی در خانه‌اش را آتش زدند یک نفر در مدینه از او دفاع نکرد. انتخاب غربت، مرد می‌خواهد. انتخاب مظلومیت، مرد می‌خواهد.
• متاسفانه کار فرهنگی درخوری هم انجام نشده. چه کسی غیر از مسئولین سیاسی و فرهنگی باید به فکر این مسائل باشد؟
• عده‌ای آمدند در خانۀ امام رضا(ع) گفتند ما از شیعیان هستیم. حضرت دو ماه آنها را راه ندادند. بعد از اصرار به خدمت حضرت شرف‌یاب شدند و پرسیدند آقا چرا ناراحت شدید؟ حضرت فرمود: «ادعای بزرگی کردید که گفتید شیعه هستید.» سپس حضرت فرمودند: شیعیان علی(ع)، امام حسن(ع) و امام حسین(ع) بودند و بعد اسامی برخی از اصحاب ویژۀ حضرت مانند ابوذر، سلمان، مقداد و عمار را به عنوان شیعیان اضافه کردند. (لَمَّا جَعَلَ الْمَأْمُونُ إِلَى عَلِیِّ بْنِ مُوسَى الرِّضَا ع وَلَایَةَ الْعَهْدِ دَخَلَ عَلَیْهِ آذِنُهُ فَقَالَ إِنَّ قَوْماً بِالْبَابِ یَسْتَأْذِنُونَ عَلَیْکَ یَقُولُونَ نَحْنُ مِنْ شِیعَةِ عَلِیٍّ ع فَقَالَ أَنَا مَشْغُولٌ فَاصْرِفْهُمْ فَصَرَفَهُمْ إِلَى أَنْ جَاءُوا هَکَذَا یَقُولُونَ وَ یَصْرِفُهُمْ شَهْرَیْنِ .... فَقَالَ عَلِیُّ بْنُ مُوسَى ع ائْذَنْ لَهُمْ لِیَدْخُلُوا فَدَخَلُوا عَلَیْهِ فَسَلَّمُوا عَلَیْهِ فَلَمْ یَرُدَّ عَلَیْهِمْ وَ لَمْ یَأْذَنْ لَهُمْ بِالْجُلُوسِ فَبَقُوا قِیَاماً... قالُوا لِمَا ذَا یَا ابْنَ رَسُولِ اللَّهِ قَالَ لِدَعْوَاکُمْ أَنَّکُمْ شِیعَةُ أَمِیرِ الْمُؤْمِنِینَ عَلِیِّ بْنِ أَبِی طَالِبٍ ع وَیْحَکُمْ إِنَّمَا شِیعَتُهُ الْحَسَنُ وَ الْحُسَیْنُ وَ أَبُو ذَرٍّ وَ سَلْمَانُ وَ الْمِقْدَادُ وَ عَمَّارٌ وَ مُحَمَّدُ بْنُ أَبِی بَکْرٍ الَّذِینَ لَمْ یُخَالِفُوا شَیْئاً مِنْ أَوَامِرِه‏» (احتجاج طبرسی/۲/۴۴۰)
• کسی آمد به امام باقر(ع) عرض کرد: آقا جان من شما را دوست دارم. حضرت فرمود: «پس برو و برای بلا آماده شو! بلا برای دوستان ماست.» (فَقَالَ لَهُ الرَّجُلُ وَ اللَّهِ إِنِّی لَأُحِبُّکُمْ أَهْلَ الْبَیْتِ قَالَ فَاتَّخِذْ لِلْبَلَاءِ جِلْبَاباً. فَوَ اللَّهِ إِنَّهُ لَأَسْرَعُ إِلَیْنَا وَ إِلَى شِیعَتِنَا مِنَ السَّیْلِ فِی الْوَادِی وَ بِنَا یَبْدُو الْبَلَاءُ ثُمَّ بِکُمْ وَ بِنَا یَبْدُوا الرَّخَاءُ ثُمَّ بِکُمْ)(امالی طوسی/۱۵۴) پروردگارا! محبت ما را به مولی الموحدین امیرالمؤمنین علی(ع) زیادتر بگردان.
منبع :  جهان نیوز  
...

نویسنده : پروانه علوی ساعت ۳:۳۸ ‎ب.ظ :: ۱۳٩٠/٥/٢٩
    پيام هاي ديگران()   لینک


امام حسن علیه السلام

به نام خدای مهربان 

پیامبر اکرم (صلی الله علیه و آله):

حَسَنٌ مِنّی وأنَا مِنهُ، أحَبَّ اللَّهُ مَن أحَبَّهُ.

حسن از من است و من از اویم؛ هر که دوستش بدارد، خداوند دوستدار او است.

بحارالأنوار - ج 43 - ص 306. میزان الحکمة ج1 ص326- ح1181

 

 

 

 

...

نویسنده : پروانه علوی ساعت ٢:٥٢ ‎ب.ظ :: ۱۳٩٠/٥/٢٥
    پيام هاي ديگران()   لینک


محصولات شرکت نستله؟ آیا شما هم مصرف می کنید؟

 

 

خریدن و مصرف آب معدنی و شکلات و نسکافه این شرکت شرعاً اشکال دارد

 

به گزارش  مشرق نیوز، بسیاری از هموطنان ایرانی که به علت تعلل دولت در برخورد با واردات و تولید محصولات شرکت نستله، از صهیونیستی بودن آن ناآگاهند، نبود دلایل متقن برای صهیونیستی بودن این شرکت را دلیل خرید محصولات آن ذکر می کنند که در این میان و بویژه در فصل تابستان آب معدنی آن و در فصل زمستان، نسکافه و کافی میت این کمپانی، خریدار بیشتری در ایران دارد.

گفته می شود این شرکت قصد دارد با توجه به افشاگری های اخیر درباره صهیونیستی بودن آن، اقدام به تغییر نام تجاری خود در کشورمان کند تا از حساسیت برانگیز شدن و تحریم خرید محصولاتش، ممانعت نماید.
متأسفانه باید گفت آب معدنی تولیدی شرکت صهیونیستی نستله و نیز آب معدنی دماوند که نستله، سرمایه گذار آن است پرفروش ترین نوع آب معدنی در داخل کشور به ویژه در فصل گرما و ماه مبارک رمضان به شمار می آید.
شهریار بشارت، مدیرعامل شرکت آب های معدنی دماوند چندی پیش ار سرمایه گذاری نستله به عنوان بزرگترین شرکت صادرکننده آب معدنی جهان در این شرکت خبر داده بود.

وی با اشاره به اینکه ۴۰ درصد سهام شرکت دماوند متعلق به فرانسوی هاست، گفت: شرکت نستله، تولید کننده مواد غذایی و لبنیات بوده و در عین حال مشهورترین آب جهان یعنی اویان را در اختیار دارد.

مدیرعامل آب معدنی دماوند در ادامه با افتخار اعلام کرده بود: آب معدنی این شرکت، بازارهای منطقه را اشباع کرده و متعلق به شرکت نستله، بزرگترین شرکت مواد غذایی دنیاست که بیش از ۱۰۰ سال سابقه فعالیت دارد.
وی همچنین از تصمیم بزرگترین کارخانه مواد غذایی دنیا یعنی «نستله» برای خرید یک شرکت آب معدنی در ایران خبر داد و گفت: آنها به رشد بازار آب معدنی در ایران کمک کرده و رقابت ایجاد خواهند کرد.

...
ادامه مطلب

نویسنده : پروانه علوی ساعت ٢:٢٤ ‎ب.ظ :: ۱۳٩٠/٥/٢٥
    پيام هاي ديگران()   لینک


ماجرای قهوه خانه میکونوس وسیلی که اروپا از حسینیه امام خمینی (ره)خورد


     

نوشته شده توسط دبیر سیاسی

 

رجانیوز:تنش‌زدایی در سیاست خارجی. اگر مواضع مسئولین ارشد سیاست خارجی جمهوری اسلامی در دهه 70 و اوایل دهه 80 را بررسی کنیم، شاید پر بسامدترین واژه، همین اصطلاح باشد. رویکردی که بر مبنای آن دولت‌های پس از جنگ حداقل به مدت 16 سال تلاش کردند، به شیوه‌های مختلف حسن نیت خود را به طرف‌های خارجی ثابت کرده و از طرف مقابل اعتماد و روابط حسنه طلب کنند.

 

هر چند در سال‌های ابتدایی این تغییر رویکرد در سیاست خارجی ایران انقلابی که به تازگی از جنگی هشت ساله در مقابل همه تحریم‌های جهانی، پیروز بیرون آمده بود - به دلیل اعتماد زیاد به دولت هاشمی رفسنجانی، و فضای بسته مطبوعاتی حاکم بر دولت سازندگی ـ انتقادهای چندانی رسانه‌ای نشد، اما تدریجا و با نمایان شدن تاثیرات این منش در روابط جمهوری اسلامی با کشورها انتقادات جریانات انقلابی به رسانه‌ها کشیده شد.

آنچه در این انتقادات از همه پررنگ‌تر بود، کوتاه آمدن از اصول انقلابی در سیاست خارجی به بهانه تنش‌زدایی و ایجاد فرصت چیرگی برای طرف مقابل با کوتاه آمدن‌های غیر موجه به امید رسیدن به جایگاهی مقبول در میان قدرت‌های جهانی بود. رویکردی که در سال‌های بعد و دولت اصلاحات نیز ادامه داشت و در دیدار اخیر رهبر معظم انقلاب با کارگزاران نظام مورد انتقاد قرار گرفت: «هر وقت ما کوتاه آمدیم، یک خرده‌اى سست برخورد کردیم، آنها پرروتر شدند. نخیر؛ ایستادگى جمهورى اسلامى، تصریح به شعارهاى انقلاب، تصریح به مبانى انقلاب، عزت ما را در دنیا بیشتر کرده است.»

و شاید سلسله گفت‌وگوها با مقامات اروپایی را که در آن دروه با عنوان "گفت‌وگوهای انتقادی" مشهور شد، بتوان یکی از جدی‌ترین محورهای رویکرد تنش‌زدایانه در دولت سازندگی دانست. هر چند سرانجام این گفتگوها، زمینه‌سازی برای محکوم کردن سران جمهوری اسلامی در دادگاهی معمولی در آلمان و به دلیل ماجرای قهوه‌خانه میکونوس بود!

"گفت‌وگوهای انتقادی" که مبنای آن حضور ایران در میز مذاکره با مقامات اروپایی برای بررسی انتقادات اروپا از ایران! وسپس تلاش برای رفع آن انتقادات بود، در همان زمان و با جدی شدن ماجرای دادگاه میکونوس مورد انتقاد جدی رهبر معظم انقلاب قرار گرفت.

...
ادامه مطلب

نویسنده : پروانه علوی ساعت ۱۱:٢٦ ‎ق.ظ :: ۱۳٩٠/٥/٢٤
    پيام هاي ديگران()   لینک


شهادت

به نام الله پاسدار خون شهیدان

 

ابتدایی که بودیم خیلی ها انشاء های خود را با این عبارت شروع می کردند چقدر آرمان شهرهایمان تغییر کرده یا شاید دل ها ، یا افکارمان؟


در دنیا رازی است که جز به بهای خون فاش نمی شود.                       شهید آوینی

...

نویسنده : پروانه علوی ساعت ۳:٥٠ ‎ب.ظ :: ۱۳٩٠/٥/٢۳
    پيام هاي ديگران()   لینک


امام خامنه ای & بیداری جهانی & ریشه اعتراضات اروپا& Global awaking

به نام حق

امام خامنه ای :

اگرکشورهای اروپایی بدانند مشکلاتشان از

 

آمریکا و اسرائیل است موج اعتراضات به

 

سمت آنها خواهد رفت.

 

 

 

The Supreme Leader of the Islamic Revolution: "Of

course if the people of Europe become aware of the real

cause of their problems - namely, domination of America

and the Zionist regime over the policies of European

governments - then America's popularity will decline in

Europe as well and this is something that will happen in the not too distant future." 

...

نویسنده : پروانه علوی ساعت ٩:٢٠ ‎ق.ظ :: ۱۳٩٠/٥/٢۳
    پيام هاي ديگران()   لینک


گم شدم

به نام الله، خدای محمد خدای عالمیان

گم شدم باورکن 

چه کسی خواهد یافت دل صدچاک مرا

گم شدم باور کن 

استخوانم پوسید ونگاهم خشکید 

وبه پیشانی من خاک نشست

گم شدم باور کن

صبح یک روز خدا

ناگهان مجنون شد 

بالباسی آبی 

چادری ساده به سر 

عطر نارنج به لب

خویش را گم کردم

گم شدم باور کن 

او مرا خواهد یافت ؟


...

نویسنده : پروانه علوی ساعت ۱٠:۳٠ ‎ق.ظ :: ۱۳٩٠/٥/٢٠
    پيام هاي ديگران()   لینک